Podiumplek of niet Deel 2

14 januari 2018 - Vejle, Denemarken

Weer om half 5 op want we moeten voor 06:00 vertrekken naar Göteborg. Daar gaan we op de ferry naar Denemarken. Henk en Aaltje zijn vanmorgen (erg) vroeg ook aangekomen. De auto rijdt nog maar om geen risico te lopen laten ze hem morgen vanuit Denemarken ophalen. Alweer de laatste dag vande ScanCoveryTrial. En het is spannend! Gisteren hebben we even contact gehad met Team Just in Case wat de afgelopen dagen op nummer 1 stond. Zij hebben gisteren andere tijden dan ons gereden. Maar hebben ook geen idee hoe dat voor hen heeft uitgepakt. Het kan nog alle kanten op. Vincent van team 97 Mission Possible III is vandaag jarig. Van harte gefeliciteerd Vincent, dank voor je inzet voor Mission Possible!

Tijdens de overtocht naar Fredrikshavn, die ruim 3 uur duurt, kunnen we een beetje uitrusten. Een half uur voor aankomst krijgen we het routeboek voor de navigatieopdracht. De eerste twee opdrachten, een grensbenadering en ingetekende lijn zijn goed te doen. De moeilijkheid zit in de laatste opdracht: in getekende pijlen in de juiste volgorde volgen. Een weg mag daarbij niet in tegengestelde richting worden afgelegd. Hij is lastig maar ook leuk. Maar we komen in tijdnood. Een camera auto rijdt achter ons aan. Ook op de momenten dat we verkeerd rijden. We komen bij bewoners op het erf, die daar duidelijk niet blij mee zijn. We zijn blijkbaar niet de eerste. Ook jagers in het bos kijken zeer verstoord. We noteren 17 letters en een stempel. Maar helemaal gerust zijn we er niet op. Bovendien overschrijden wij de tijdslimiet. Als we op de eindlocatie zijn aankomen blijkt ook dat we de route niet helemaal volgens opdracht hebben afgelegd. Maar dat geldt voor iedereen.

De eindlocatie is overigens een schitterend hotel, Comwell Kellers Park in Vejle, Denemarken.

Tijdens het diner wordt de uitslag bekend gemaakt. En dat is om 20:00 uur. Dus we moeten nog even wachten op de uitslag. En dat wordt spannend! Eerst worden de dagprijzen uitgereikt. Dat lijkt voor ons niet zo gunstig. Concurrenten worden wel genoemd en wij niet. En we denken dat we uit de top 3 zijn gevallen. Maar tot onze verrassing worden wij samen met 2 andere teams naar voren geroepen. En de verrassing wordt nog groter als blijkt dat we als tweede zijn ge-eindigd! Een resultaat waar we blij mee zijn!

De dag wordt afgesloten met een groots vuurwerk. Morgen gaan we richting Nederland. De aankomst is in Beek, Montferland. Rond 15:00 uur worden we daar verwacht. En dan zit het er weer op. Dank voor het volgen het meeleven en de donaties. Een 2e prijs is mooi maar het belangrijkste is dat met deze actie nu al € 7.500 is opgehaald en de donaties komen nog steeds binnen. Dat zijn 150 Babybox dozen!

UitrekingMartin-7Bert-3MP-teamsBert-2eprijs

1. Hanneke:
    14 januari 2018
    Van harte proficiat met jullie tweede en welverdiende prijs. Fantastisch resultaat, waarop jullie trots mogen zijn. Ik was niet “op locatie”, maar vond ‘t nèt zo spannend als jullie. Mooie opbrengst in álle opzichten 👍
  2. Tonnis Leeuwis:
    14 januari 2018
    Gefeliciteerd met jullie behaalde tweede plaats we hebben van jullie en natuurlijk van alle andere teams genoten op naar volgend jaar
  3. Henk en Annie Dokter:
    14 januari 2018
    Het zit er weer op! Van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat! Weer een hele belevenis. Wel thuis, er wordt naar jullie uitgekeken!
  4. Ankie:
    14 januari 2018
    Wauw, goed gedaan zeg! Van harte gefeliciteerd met jullie 2e plaatst, heel goed!!
    Het was een prachtige week, ook voor ons, de lezers van jullie verhalen.
    En 150 babybox dozen, wat super!!!
    Nu veilig weer thuiskomen, home sweet home, tot gauw.
  5. Ad de Jonge:
    14 januari 2018
    Fantastisch resultaat! Weer met veel plezier jullie gevolgd via de verslagen, foto's en video's. In 2019 op naar de 1e plaats!
  6. Lieneke:
    14 januari 2018
    Proficiat het was leuk om jullie belevenissen te volgen!