Visgraat

15 januari 2017 - Aarup, Denemarken

De laatste wedstrijd dag. In het klassement valt voor ons geen eer meer te behalen; wel kunnen we nog een paar plaatsen zakken. Dus dat wordt alle zeilen bij zetten. Na weer een korte nacht komen we rond 06:00 uur aan in Stockholm. We krijgen een envelop mee met een aantal opdrachten. Die mogen we pas open maken als we daarover een sms bericht krijgen. Eerst krijgen we een aantal etappes en die rijden we allemaal precies volgens de door ons berekende tijd. Maar of die tijden juist zijn weten we niet. Om het op de laatste dag zo spannend mogelijk te houden worden er geen tijden meer doorgegeven en ook niet de tussenstand in het klassement. Na 4 etappes van elk rond de 200 km komen we aan in de omgeving van Kolding Denemarken. Daar mag de envelop open en krijgen we onze laatste klassementsproef: een stripkaart navigatie, ook wel visgraat genoemd.  Je krijgt daarbij een kaart met daarop een rechte lijn getekend, waar de zijwegen met korte streepjes op zijn aangegeven. Een streepje links betekend dat je een zijweg aan je linkerkant moet laten liggen, dus rechtdoor. Maar in het geval dat er links geen zijweg is betekent het dat je rechts af moet slaan. De weg rechtdoor is dan de weg die je links moet laten liggen. Het principe is eenvoudig, de uitvoering is lastiger….. We zijn er opgebrand om de proef zo goed mogelijk te rijden. Opgeven is er niet bij. Plaats 4 is dan wel niet meer haalbaar maar uit de top 5 zakken willen we ook niet. Veel teams haken af en rijden naar het hotel waar de prijsuitreiking en het dinner zal plaats vinden. Een hele mooie en sjieke lokatie overigens, het Koldingfjord hotel. Nog 3 teams zijn met de wedstrijd bezig. Twee teams die om de eerste plaats strijden en team 18 Mission Possible. Ik weet niet waar we overal wel niet gezeten hebben. Bosweggetjes, boerenerven, opritten.  Maar uiteindelijk komen we een heel eind. We zijn er bijna totdat we een telefoontje van de wedstrijdleiding krijgen. “Stoppen met die visgraat, het dinner gaat zo beginnen.” Achteraf horen we dat we maar 1 of 2 letters hebben gemist. Voor de wrap van onze auto krijgen we een derde prijs en we krijgen de eerste prijs voor de route van dag 1. Het dinner wordt afgesloten met een spectaculair vuurwerk en daarmee zit de ScanCoveryTrial editie 2017 er voor ons op. We hebben er enorm van genoten. Het is vermoeiend, soms frusterend maar wat krijg je daar veel voor terug! In het totaalklassement staan we op de 5e plaats. En dat hadden we ons ook tot doel gesteld. Net als aandacht vragen en geld inzamelen voor het Mission Possible Babybox project. In december zijn we gestart met de actie via de Mission Possible nieuwsbrief, een kniepertjes bakactie en nu de ScanCoveryTrial. Via persberichten en radiointerviews in de lokale media hebben we het BabyBox project goed onder de aandacht kunnen brengen. En ook via Facebook zien we dat heel veel mensen de actie hebben gevolgd. De teller staat inmiddels op bijna € 12.000 en dat zijn 240 BabyBox dozen! De eerste BabyBox dozen zijn inmiddels uitgedeeld onder Roma-gezinnen in Bulgarije. En dit jaar hopen we ook in Rusland hiermee aan de slag te gaan. We houden jullie op de hoogte!

Bedankt voor het meeleven! Dat hebben we erg gewaardeerd!

PS. Foto’s van onze prijzen volgen later.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk en Annie Dokter:
    15 januari 2017
    Nog een hele goeie laatste etappe gewenst en wel thuis!! Voor Martin een zak groeten om mee naar huis te nemen!
  2. Nico:
    15 januari 2017
    Top prestatie mannen, dank voor het "over de schouders" mee kijken. Goede reis terug en kijk uit want het kan ook hier een beetje glad zijn
  3. Ankie:
    15 januari 2017
    Gefeliciteerd met jullie 5e plek, top gedaan!!
    Heel leuk om elke keer het reisverslag te lezen.
    Goede terugreis en blijf voorzichtig rijden, het kan idd hier ook
    een beetje glad zijn!!
  4. Roeliwijngaard:
    15 januari 2017
    Gefeliciteerd met jullie 5de plaats en de tussenklassementenprijzen. Fijn dat er zo veel geld is opgehaald voor de babyboxen, want daar ging het natuurlijk ook om. Goeie thuisreis en we kunnen nog steeds sponsoren voor de babyboxen. Mooi om 'met jullie mee ' te reizen.
  5. Wilma Elsinga:
    15 januari 2017
    Gefeliciteerd, een super goed resultaat: 5e plaats, een super spannende en mooie tocht maar bovenal het babybox project van 240 stuks.Fijn dat we mochten mee genieten door de verslagen.
    Goede en veilige thuis reis gewenst.
  6. Jan van der Linden:
    15 januari 2017
    Van harte gefeliciteerd. in een veld van honderd deelnemers is een 5e plaats een gelukwens waard! Geniet ervan. Babybox is blij met deze uitslag!
  7. Anita:
    15 januari 2017
    Gefeliciteerd en fijne reis naar huis
  8. Christine:
    15 januari 2017
    Dank je wel voor je leuke blogs Bert! Je liet ons op die manier iets van jullie avontuur mee beleven. Naast de prijzen die jullie daar in de wacht hebben gesleept, verdien je van alle meisjes Boeije ook een dikke plak dat je het een week hebt volgehouden met die grote jongen van ons .