Mooi roze is niet lelijk!

9 januari 2018 - Muonio, Finland

Vandaag een rustdag. Maar we moeten op tijd op voor een sneeuwscootertocht. En gisteravond was het ook niet echt vroeg want we zijn wat langer opgebleven om het Noorderlicht te zien. Dat was toch redelijk goed te zien. De sneeuwscooter tocht is erg mooi. Een mooie route door de bossen en over bevroren meren. Echt koud is het niet. op sommige stukken halen we 80km/u. Mark en Vincent mogen uitslapen want die zijn ’s middags ingedeeld.

Na de lunch doen we even wat aan de PR voor Mission Possible door wat foto’s te maken. Op andere dagen is daar nauwelijks tijd voor. Het Mission Possible logo in de roze kleur van het Babybox programma valt goed op in de sneeuw. Mooi roze is iet lelijk! Na de PR gaan Henk en Aaltje het dorp in, Martin aan de wandel en ik kan aan de slag met blog, foto’s, films en Facebook. Er wordt leuk meegeleefd! En er komen donaties binnen voor het Babybox project!

Ondertussen zijn de uitslagen van de eerste 3 etappes ook bijgewerkt. In het algemeen klassement staan we op de tweede plek! Een beetje zuur is dat we een dagoverwinning op 1 punt hebben gemist. We worden op de hielen gevolgd door andere teams. Mission Possible II (36) en III (97) zijn ook aan een opmars bezig. Het tijdrijden gaat ze steeds beter af.

Op de kaart kunnen jullie zien welke route we inmiddels afgelegd hebben. We zijn al even dichtbij de grens met Rusland geweest en zitten nu in het noordwesten van Finland. Morgen gaan we denk ik via Noorwegen nog meer richting noorden naar onze eindbestemming Finnmark. We zijn benieuwd! Voor ons allemaal een gebied waar we nog nooit geweest zijn.

DSC07246.-ajpgKaart

WegOliebol

DSC07227-aDSC07229-a

DSC07235-aDSC07236-a

1. Henk en Annie Dokter:
    9 januari 2018
    Dus het Noorderlicht gezien!! En een mooi dagje gehad! Morgen er weer tegenaan! Succes, de terugreis komt in zicht!
  2. Ankie:
    9 januari 2018
    Ik ben jaloers, ik wil ook het Noorderlicht zien!!!!!!
    Succes verder😍
  3. Roeliwijngaard:
    10 januari 2018
    veel succes. Leuk om het verslag te lezen