Podiumplaats of niet?

12 januari 2018 - Vänersborg V, Zweden

Vandaag zo’n 1.100 kilometer gereden. We zitten nu in Trollhättan, in het zuiden van Zweden. Hier staan de Saab fabrieken. Wij zijn vroeg vertrokken, zo rond half zes. En toen vroor het nog ruim 20 graden. Met de zonsopgang geeft dat een prachtig gezicht op de sneeuw en de bomen. Vandaag rijden we weer een aantal etappes. Waarvan het eerste gedeelte door de bossen en sneeuw. De laatste etappes gaan hoofdzakelijk over doorgaande wegen.

We hebben geen flauw idee hoe wij er voor staan in het klassement. Want we krijgen geen resultaten meer door na een etappe. Staan we nog tweede of maken we geen kans meer op een podium plaats. Na de blunders van gisteren geven wij de moed niet op. Wij gaan voor het hoogste. Martin heeft een oud-collega die ons moed in praat over beter gezegd ons zelf moed in laat praten. En dat moeten we elk uur hardop herhalen. En dat doen we trouw. Morgenavond weten we het resultaat. In ieder geval leggen we vandaag wel alle etappes af in de tijd die door ons is berekend.

IMG-20180112-WA0003 Henk en Aaltje zijn achtergebleven voor   reparatie van hun auto. Die verliest veel olie. Ze   zijn eerst naar een garage in een verderop   gelegen stad gegaan. Ze mogen er mee rijden   werd hen verteld maar wel om de 100 km   oliepeil testen. Ze hopen vanavond laat aan te   komen in ons hotel. Dan kunnen ze morgen de   laatste dag met ons mee maken. En dan laten ze de auto ophalen. De ScanCoveryTrial zit er voor hen op. En de dagprijs voor hen is helaas ook niet doorgegaan. Maar ondanks alles hebben ze het prima naar hun zin gehad.

Team 97 Mission Possible III is nog wel in de running. Hun auto, een Volvo met

IMG-20180112-WA0027inmiddels ruim 320.000 km op de teller speciaal voor deze tocht aangeschaft, doet het prima. Beter dan de telefoon van Vincent. Hij krijgt maar nauwelijks verbinding met internet. En dat is lastig want alle coördinaten worden via sms en email verstuurd. En dan kun je wel eens eentje missen…. Ze vonden het al zo rustig onderweg.

Ze kwamen er zelf (redelijk) op tijd achter en zijn omgekeerd voordat ze in Noorwegen zaten.

Morgen weer vroeg op staan; om 05:00 is het ontbijt. Daarna vertrekken we met z’n allen met een ferry vanaf Göteborg naar het noorden van Denemarken.

1. Ankie:
    12 januari 2018
    Nog even volhouden voor het beste resultaaat. Zet ‘m op, maar geniet vooral.
  2. Hanneke:
    12 januari 2018
    If you can dream it, you can do it :-)
  3. Joyce Asanredjo:
    12 januari 2018
    Heel veel succes, heel spannend
  4. Daphne:
    13 januari 2018
    Spannend, veel succes vandaag!!
  5. Ada:
    13 januari 2018
    Het blijft wel spannend zo, succes, rijd voorzichtig, en geniet!!
    Leuk om zo door deze verhalen de SCT mee te "beleven"
  6. Roeliwijngaard:
    13 januari 2018
    Jullie zijn al weer even aan de rit, denk ik . Dus voor vandaag weer veel succes gewenst. Wij blijven jullie volgen, tenminste vanuit onze verwarmde kamers en via internet. GBY
  7. Henk en Annie Dokter:
    13 januari 2018
    Wat zullen jullie moe zijn! Straks op de boot bijkomen! En dan de uitkomst! Spannend!
  8. Ankie:
    13 januari 2018
    Dat wordt spannend dus. Ik hoop dat er een podiumplaatst in zit, zou tof zijn!
    Nog heel veel plezier!
  9. Trea Weessies:
    13 januari 2018
    Afgelopen dagen jullie reisverslagen gevolgd. Leuk om op deze manier de SCT mee te beleven.
    Het blijft spannend, succes en nog veel plezier.
  10. Freerk Kampen:
    13 januari 2018
    Heb jullie iedere dag wel een paar keer gevolgd erg leuk het zal zwaar zijn en vooral als er een van je team pech heeft erg jammer maar het rijd weer. Veel succes en plezier met elkaar