Moeder en Kind

9 januari 2019 - Gällivare, Zweden

Gisteren geen dagprijs maar wel als tweede geëindigd en een paar puntjes uitgelopen op onze concurrenten. We staan dus nog steeds bovenaan en daar zijn we dik tevreden mee! Iets minder tevreden met de resultaten van de laatste etappes van gisteren. Daar zit het aantal strafpunten rond de 5 terwijl we in de eerste etappes maximaal 2 strafpunten hebben gekregen. Maar goed met deze informatie kunnen we onze formule scherper afstellen.

Vanmorgen naar de Noordkaap gereden. Een hele mooi route. We hebben er een paar filmpjes van gemaakt. Rij maar een stukje met ons mee! De tocht naar de Noordkaap gebeurde in twee konvooien onder begeleiding van een sneeuwschuiver. Wij hadden voor het tweede konvooi gekozen vanwege het tijdstip. Wij werden om 10:00 uur op de Noordkaap verwacht en tot 10 uur is het hier nog behoorlijk donker. Als wij er zijn komt de zon op en dat zorgt voor schitterende beelden. We maken foto’s bij de Globe en nemen een filmpje op bij het bronzen beeld Moeder en Kind van de kunstenares Eva Rybakken. Moeder en kind zijn voor Mission Possible een belangrijke doelgroep. En met deze tocht vragen wij hiervoor aandacht. Van Bert hebben we gehoord dat er al zo’n € 4.500 is binnengekomen voor het Babybox project. En daar zijn we blij mee!

De planning is dat we om 10:45 uur weer vertrekken maar de omgeving is daar te mooi voor. Uiteindelijk vertrekken we om 11:30 uur.

Met ons bezoek aan de Noordkaap zitten we op de helft. Dat houdt in dat we nog zo’n drie dagen hebben om 3.000 km af te leggen. We zijn benieuwd hoe de terugweg gaat verlopen.

Vandaag hebben we 700 km afgelegd verdeeld over 9 etappes. Daarmee zijn we aangekomen in Gällivare, in het noorden van Zweden. Onderweg hebben we het diner gemist. Na etappe 6 kregen we een nieuw coördinaat naar het restaurant. Maar toen we ietwat te ver doorreden kregen we al direct via de sms het startcoördinaat van etappe 7 binnen!! Nog even overleg gehad met de wedstrijdleiding maar dat kon niet meer worden teruggedraaid. Elk nadeel heeft zijn voordeel: we zijn daardoor vanavond eerder op onze bestemming aan gekomen. En we verwachten dat we morgen vroeg vertrekken.

Nu wachten we in spanning onze resultaten af! Hoe staan we er na vandaag voor in het klassement?

Route-5aRoute-5

Noordkaap-webNoordkaap-Henk-MoederenKindNoordkaap-GlobeNoordkaap-2Noordkaap-1

1. Ankie:
    9 januari 2019
    Wat weer een mooi verhaal; mooi dat ik lees dat de omgeving te mooi is om op tijd te vertrekken😀😀, dus jullie genieten er van, goed zo!!
    Succes nog eventjes! En wat zou het mooi zijn als de 1e plaats behouden werd. Duimen maar!!
    (en goed je best doen, natuurlijk😜)