En de winnaar is?

11 januari 2019 - Oslo, Noorwegen

Lillehammer is het geworden, onze eindbestemming van gisteren. We overnachten in het Olympisch Hotel Scandic. En daar zijn we ook wel aan toe! We zijn bijna 18 uur onderweg geweest en hebben bijna 1.300 km afgelegd verdeeld over 18 etappes. De resultaten worden niet eerder bekend gemaakt dan tijdens de prijsuitreiking vrijdagavond. We hebben wel een goed gevoel over onze tijden maar weten dus niet precies hoe groot de verschillen zijn in het klassement.

Vrijdag is de laatste dag van de wedstrijd. Nog een klassementsproef en een paar etappes en we weten wie de winnaar is! We staan in de startblokken om te vertrekken. Maar dan krijgen we bericht van de wedstrijdleiding:

Beste Experts

WE STAAN VAST!!

Met onze beste bedoelingen wilden we de klassementsproef vanochtend uitzetten maar na een paar mooie paden zijn we vastgereden in de sneeuw.

De proef is dus niet begaanbaar.

Ons advies:

Neem nog een bakkie en vertrek rond 09:00 naar 60.811281 11.101720.

Dat is een tegenvaller. Niet alleen omdat we de klassementsproeven leuk vinden om te doen maar ook omdat we over het algemeen goed scoren met deze proeven. Maar goed. Als een van de eersten rijden we naar de coördinaat. Dat blijkt in de buurt van Hamar te liggen. En daar start de eerste etappe van vandaag met een lengte van 113 km tot vlak voor Oslo. De volgende coördinaat brengt ons naar de haven. Daar vertrekt de veerboot om 14:00 uur naar Kiel. Voordat we het eigenlijk door hebben zit de wedstijd erop!

We hebben nog drie uur voor dat de boot vertrekt. Genoeg tijd om even een bezoekje te brengen aan het Vigeland park en de spijkerbanden te verwisselen.

De tocht door het Oslo fjord is prachtig. We hebben ruim de tijd om te ontspannen en te genieten van de reis. En dan volgt het diner met aansluitend de prijsuitreiking. En de spanning neemt toe. Martin mag eerst naar voren komen om een schaal in ontvangst te nemen omdat hij al acht keer aan de ScanCoveryTrial heeft meegedaan. Dan volgen de dagprijzen. De eerste dagprijs is voor ons, dat wisten we al. Ook de daaropvolgende dag winnaars zijn bekend behalve die van gisteren. Dat is nog even spannend. Deze uitslag kan van invloed zijn op het algemeen klassement! Deze dagprijs wordt gewonnen door team Fryslân, onze grootste concurrent!

Dan volgt de uitreiking van de belangrijkste prijs: de winnaar van de Expert klasse van de ScanCoveryTrial 2019.

Eerst de derde plek. Dat is geworden team 74, vader en zoon uit Vriezenveen

Dan zijn er nog 2 teams over: Team Fryslân en Team Mission Possible. Eerst worden we allebei nog uitgebreid toegesproken door de wedstrijdleiding. Maar dan komt de verlossende mededeling:

En de winnaar is: team Mission Possible! Met 12 punten verschil.

Het zit erop! En wat hebben we genoten! Dank voor jullie meeleven en ondersteuning! Met deze actie hebben we het Babybox van Mission Possible goed op de kaart kunnen zetten. Er is inmiddels € 4.730 binnengekomen en dat zijn bijna 95 Babybox dozen! En er kan nog gedoneerd worden! Zelfs met een Tikkie

Morgen rijden we met onze bekers vanaf Kiel naar Haaksbergen en hopen daar rond 14:30 uur aan te komen.