Nieuwe dag nieuwe kansen

7 januari 2018 - Sollentuna, Zweden

Zo’n 28 uur in de auto zitten was behoorlijk vermoeiend. We waren uitgeteld en de blog is er gisteren een beetje bij ingeschoten. Ons eindpunt was de haven van Stockholm en daar gingen we met de ferry naar Helsinki. Op de boot hebben we een goede nachtrust gehad en we zijn er weer helemaal klaar voor.

We zijn wat minder blij met een neutralisatie van 2 etappes. Dat houdt in dat de strafpunten op die etappes voor iedereen op nul worden gezet. Dat werkt behoorlijk in ons nadeel want op die twee etappes hadden wij geen enkel strafpunt behaald. Maar het mag de pret niet drukken.

We hebben nieuwe muziek opgezet en laten ons verrassen door de instelling op shuffle te zetten. En het zal geen toeval wezen want het eerste wat we op deze zondag voorgeschoteld krijgen is een kerkdienst. Niet (helemaal) afgeluisterd overigens.

Gisteren heb ik bijna alles gereden; vandaag is Martin aan de beurt. Het is tenslotte zijn auto. Vanaf de boot krijgen we weer een vliegende start. De temperatuur is iets beneden nul en er ligt een beetje sneeuw. Nog niet het echte werk maar we gaan we de goede kant op. Vandaag krijgen we alleen maar tijdetappe ’s; geen navigatie proeven. En de meeste rijden we behoorlijk goed. Af en toe een minuutje te laat. Maar in de top van het klassement rijden de andere teams ook goed zo niet beter.

De etappes zijn niet erg lang en dat is soms lastig met het tanken. Want tanken gaat van je tijd af. En je staat je behoorlijk op te vreten als er iemand voor je staat te klungelen met z’n creditcard. Dat kost minuten en met korte etappes valt dat moeilijk te compenseren. Hier en daar rijden we harder dan toegestaan en we hopen dan maar dat er geen snelheidscontrole is.

Hoe verder we naar het noorden rijden hoe kouder het wordt en hoe meer sneeuw er ligt. Maar het wordt ook gladder. Een enkele auto raakt van de weg maar geen grote schade. We zijn erg blij met onze backoffice. Want tussendoor krijgen we allerlei vragen voorgeschoteld. En die tellen ook mee voor het klassement.

Vandaag hebben we ongeveer 900 km gereden. Er is voor ons een mooi hotel geregeld in Oula, aan de Botnische Golf in het noorden. Foto’s ontbreken nog We hebben geen tijd voor foto’s maar die komen later zeker. Wel zijn er een paar korte filmpjes op Facebook. Morgen verder!

1. Ankie:
    7 januari 2018
    Goed te horen dat het goed gaat.
    Doe je best en geniet van de muziek.
  2. Tineke Mulder:
    7 januari 2018
    Succes!!
  3. Esso de bel:
    8 januari 2018
    Veel plezier en succes mannen 💪
    En handjes 10 voor 2
  4. Marco v.keulen:
    8 januari 2018
    Leuk om jullie reis mee te beleven door deze blog. Rij voorzichtig! Maar soms doet een beetje opzwepende muziek wonderen.
  5. Geert kampen:
    8 januari 2018
    Succes mannen met de volgende etappes. Jullie doen het goed.
  6. Jolanda Wigman:
    8 januari 2018
    Leuk om jullie zo te volgen via deze blog. Heel veel plezier bij het "echte werk"!!
  7. Koos Hollander.:
    Hallo Bert en Martin,
    Fijn om zo’n sportief koppel te mogen volgen en hun belevenissen te lezen. Geniet van de rit maar ook van de prachtige natuur waarin we machtige Han d van God mogen zien.
  8. Ankie:
    8 januari 2018
    Potverdorie, heb je geen strafpunten gehaald, wordt iedereen op nul gezet, balen!!
    Maar gewoon goed doorgaan dus, zorgen dat je op nul blijft, qua strafpunten dan😃😃.
    Zet 'em op!!
  9. Henk en Annie Dokter:
    8 januari 2018
    we kijken al weer uit naar het volgende verhaal! Succes en plezier