Oslo?

10 januari 2019 - Moelv, Noorwegen

Gisteren de 6e tijd gereden met een gemiddelde van 2 strafpunten per etappe. Nummer 2 heeft het beter gedaan en is 5 punten op ons ingelopen. Het verschil is nu 27 punten. Zoals verwacht zijn we vroeg opgestaan. Om 05:30 uur ontbijt en wij vertrokken om 06:10 als een van de eersten. Geen enveloppe meegekregen dus waarschijnlijk geen klassementsproef vandaag en alleen maar etappes op tijd rijden. Ook geen quizvragen deze keer. Gisteren hebben we wat defensiever gereden maar daar win je geen dagprijs mee. Vandaag besluiten wat meer risico te gaan nemen.

De coördinaten sturen ons door centraal Zweden naar het zuiden. Mooie routes door de besneeuwde bossen. De wegen zijn ook goed begaanbaar. We kunnen telkens onze geplande tijden rijden. Behalve in etappe 5 bij het plaatsje Carlsson. Daar ligt het eind coördinaat om een bocht. Zie foto. We weten dat je eindtijd wordt geregistreerd als je binnen een straal van 500 meter van de coördinaat bent. We meten hemelsbreed 600 meter en besluiten door te rijden. Bam, toch geregistreerd en 4 minuten te snel…Dat moeten we vanavond maar even opnemen met de wedstrijdleiding.

Rond 13:30 uur is er tijd voor een lunch in het plaatsje Dorothea bij Doro camp, gerund door een Nederlands echtpaar dat nauw betrokken is bij de organisatie van de ScanCoveryTrial.   De lunch is in een restaurant in de vorm van een tipi. De wedstrijdleiding raadt iedereen aan gebruik te maken van deze pauze want hierna moet er nog zeker 9 uur worden gereden. En we zijn al ruim 7 uur onderweg. In 9 uur zit je vanaf hier in de buurt van Oslo. Zou dat de eindbestemming voor vandaag zijn? De etappes worden er niet langer op en dat maakt het moeilijk te voorspellen. Maar we gaan wel steeds meer naar de Noorse grens. En hoe meer etappes hoe meer punten er zijn te winnen/verliezen.

De blog gaat nu online. Wij zijn nog wel een uur of 2-3 onderweg. Blijf ons volgen, het gaat spannend worden!

DoroCamp-TipiRoute-6.5Route-6

1. Ankie:
    Gaan we doen!!!
    Blijven volgen bedoel ik.

Succes verder!
  2. Tineke Mulder:
    Mooi verhaal, we volgen jullie, 1 in het bijzonder😏
  3. Freerk Kampen:
    10 januari 2019
    Mooie verhalen en uitleggingen geweldig ik lees ze met plezier
  4. Geert kampen:
    11 januari 2019
    Blijf jullie idd volgen. Mooie foto's en verhalen
  5. Marijke Romkema:
    11 januari 2019
    Ik leef helemaal met jullie mee en hoop zo dat jullie gaan winnen.
  6. Freerk Kampen:
    11 januari 2019
    Kan mij volledig aansluiten bij de vorige spreker en duimen voor jullie.