24+ Rit

4 januari 2016 - Enschede, Nederland

De eerste opdracht in Noorwegen was een klassementsproef bestaande uit het rijden van een ingetekende lijn op de kaart en het noteren van letters die langs de juiste route waren uitgezet. Tot nu toe zijn deze klassementsproeven ons goed afgegaan. Ook nu noteren we weer een hoop letters. Na deze klassementsproef volgen een serie etappes. Per etappe krijgen we een coördinaat en moeten we aan de hand van drie navigatiesystemen de ideale rijtijd bepalen. De uitdaging is om deze tijd ook te rijden. Vergeleken met zaterdag zijn de rijomstandigheden  totaal anders. Sneeuw, ijs en ’s nachts inmiddels temperaturen van meer dan -25C. Verschillende deelnemers zijn van de weg geraakt. Twee etappes zorgen voor zoveel problemen dat ze niet worden meegerekend voor het klassement. Dat komt ons goed uit want ook wij hadden de nodige problemen om deze etappes op de juiste tijd te rijden.  Onze backoffice is uiterst actief en helpt ons weer mee om uitlopende  vragen te beantwoorden.  Erg belangrijk want deze antwoorden tellen ook mee voor het klassement! Dankzij een goede nachtrust op de boot en regelmatig wisselen van chauffeur houden we de tocht goed vol en blijven we scherp. Dat is maar goed ook want plotseling steekt er een rendier over maar gelukkig zonder ernstige gevolgen voor zowel ons, de auto en het dier. Inmiddels zijn we al ruim 22 uur onderweg en het einde is nog niet in zicht. Via Bergen en Lillehammer zijn we richting Ostersund in Zweden gereden en zijn nu in de buurt van Dorotea. We schatten dat we nog zeker 7 uur moeten rijden. Wordt vervolgd!
DSC04872-a

1. Ankie:
    4 januari 2016
    Hallo jongens,

Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Ik wil ooit nog eens naar de Noordkaap, dit is mijn kans om het virtueel mee te maken. Beter iets dan niets. Hebben jullie enig idee waar je staat in het klassement of kunnen jullie dat niet zien? Maakt ook niet uit, als het maar goed gaat. Wees voorzichtig, hier geldt een code oranje vanwege ijzel, hebben ze daar vast nog nooit van gehoord, code oranje bedoel ik dan. Geniet ervan en ik zie uit naar het volgend verhaal.

Groetjes ook van Harm.
    Ankie.
  2. Bert:
    4 januari 2016
    Hallo Ankie,
    De stand loopt wat achter maar is te vinden op de website http://www.scanct.nl/uitslagen/sportklasse/

We staan nu ergens in de middenmoot