Noordkaap???

6 januari 2019 - Kirkenes, Noorwegen

Uitslapen tijdens de ScanCoveryTrial. Dat was in alle voorgaande edities nog niet eerder gebeurd. De afgelopen 2 dagen is al 2.700 km afgelegd en de Noordkaap is al bijna in zicht. De startvolgorde wordt vandaag bepaald aan de hand van de mobiele telefoonnummers van de bijrijders. Daardoor rijden de auto’s van de tourklasse en expertklasse door elkaar. Voor ons houdt dat in dat we zo’n beetje als laatste starten om 13:29 lokale tijd. De ochtend duurt zo wel een beetje lang.

We hebben inmiddels ook de resultaten binnen van gisteren: We zijn als 2e geëindigd op slechts 2 punten achter de dag winnaar. Onze directe concurrent staat 3 punten achter ons dus we hebben ons koppositie iets verstevigd.

Het hoogste aantal strafpunten dat we voor een etappe in deze route hebben behaald is 4. Dat gaat er op lijken! Onze Excel tabel lijkt te werken.

De eerste etappe heeft een lengte van 93 km en daar gaan we 75 minuten over doen. Met deze langere etappes heb je meer mogelijkheden om verloren tijd goed te maken. Af en toe zit je achter auto’s de langzamer gaan en inhalen is niet overal een optie.

De backoffice is ondertussen heel hard bezig om de vragen te beantwoorden en die zijn lang niet altijd eenvoudig. Je krijgt bijvoorbeeld een foto waarop gedeeltelijk een auto is afgebeeld. De vraag is dan uit welk land komt de fabrikant van deze klassieker of conceptcar. En dan gaat het niet om doorsnee auto’s die je bij ons op de snelweg ziet. Ga er maar aanstaan. Leuk om te zien hoe er op de app wordt gediscussieerd over de mogelijke antwoorden.

De volgende etappes zijn erg kort. In 5 etappes leggen we nog geen 150 km af. Nauwelijks tijd om per etappe de coördinaten in te voeren en de juiste tijden te berekenen. Het is gaan regenen en de weg is spiegelglad. Dat maakt het moeilijk om onze geplande tijden te halen maar we komen in de buurt.

Deze etappes brengen ons via het uiterste noorden van Finland naar Noorwegen. En we zien dat dat we niet naar het westen afslaan (naar de Noordkaap) maar naar het oosten afbuigen richting Kirkenes! Wat voor verrassing heeft de wedstrijdleiding daar voor ons in petto?

Route-3

1. Freerk Kampen:
    6 januari 2019
    Het is hier ook wat motregen maar ik wens jullie nog een goede reis toe en hopen op een goede afloop en hopend in de prijzen
  2. Ankie:
    Wat weer een avontuur😀😀.
    Succes nog even en probeer de koppositie weer terug te pakken/vast te houden!!!
  3. Anita:
    6 januari 2019
    Superleuk om jullie zo te volgen, succes!
  4. Geert kampen:
    6 januari 2019
    Doe voorzichtig met de regen. En we duimen hier alle dagen dat jullie eerste worden
  5. Anneke Sijpkens:
    Veel succes verder!!
  6. Roeliwijngaard:
    7 januari 2019
    Een spannende dag weer met gladde wegen. be carefulll. Heel veel succes....
  7. Hanneke:
    7 januari 2019
    Uitdagingen heb je nodig om "excel-lent"te kunnen presteren. Blijf overtuigd van eigen kunnen én de zege. Keep up the good spirit!
  8. Freerk Kampen:
    7 januari 2019
    Vandaag een speeldag in de sneeuw en even bijtanken voor ritten naar de Noord kaap en succes voor morgen Henk en Martin. Een groet oet Zanneweer