Wat een dag!

7 januari 2017 - Östersund V, Zweden

Wat een dag! Gisteren dachten we nog dat we een dag van 24 uur zouden maken. Maar dat zijn er een paar meer geworden. Vanaf de start om 13:00 in Beek zijn we maar liefst 31 uur onderweg geweest inclusief de bootovertocht van 40 minuten. Nu zijn we behoorlijk afgedraaid en hebben we ingechecked in een hotel in Ostersund, Zweden. Maar wat een dag! Mooie etappes gereden door de bossen van Midden Zweden. Het is echt een uitdaging om over een besneeuwde bosweg de maximale toegestane snelheid te rijden en dan precies in het aantal minuten dat we er voor uitgerekend hebben. De bochten zijn niet goed te overzien maar op de navigatie kun je op den duur precies inschatten met wat voor snelheid je de bocht in kunt gaan. De klassementsproeven zoals grensbenadering, pijlen kortste route en ingetekende lijn (klik hier voor een uitleg van deze klassementsproeven) waren stuk voor stuk een uitdaging wat ons heel veel tijd heeft gekost.  Maar we hebben goede resultaten behaald! Na dag 1 staan we eerste in het klassement!

We houden het kort. Na vandaag hebben we het aardig gehad en ook morgen hebben we bepaald geen rustdag. We starten om 6:45 uur en we gaan richting Lofoten. Dat wordt weer minstens 16 uur in de auto zitten. Maar in een Volvo XC 90 en in de natuur van Scandivië is dat bepaald geen straf!

Het is voor ons mooi om te zien dat we met deze tocht het Baby Box van Mission Possible onder de aandacht kunnen brengen. Vanmiddag werden we live geinterviewd door Radio Havenstad FM. En ook via Facebook krijgen we veel reacties. Morgen hopen we jullie meer te laten zien!

1. Wilma Elsinga:
    7 januari 2017
    Richting het zuiden rijden, en dan toch 1e worden, knap hoor
  2. Nico:
    7 januari 2017
    Top guys, mooie prestatie vandaag. Nu ff jullie rust pakken en dan ... go for it
  3. Ankie:
    8 januari 2017
    Haha, dat klknkt super! Goed bezig heren, ga zo door!!
  4. Mark de Graaf:
    Goed bezig mannen!!!
    Succes en geniet!
  5. Henk en Annie Dokter:
    8 januari 2017
    We zagen het filmpje van Christine. Mooi maar moeilijk rijden! Sterkte en succes!
    En beterschap Martin! Heb je Bert al aangestoken?
  6. Roeliwijngaard:
    Zet m op !! Goed bezig
  7. Arieta:
    8 januari 2017
    Goed bezig! Succes en vooral GENIETEN!
  8. Jan van der Linden:
    9 januari 2017
    Prachtig maar pittig! Sterkte en succes voor het vervolg van de uitdaging