Een veel belovend begin!

24 november 2018 - Groningen, Nederland

Nog 39 dagen en dan begint voor de ScanCoveryTrial 2019! Een tocht van zo’n 7.000 km in 10 dagen tijd kriskras door Scandinavië, hartje winter, naar de Noordkaap en terug.

Het is de vierde keer dat een team Mission Possible deelneemt aan de ScanCoveryTrial. Vorig jaar werd een verdienstelijke 2e plek behaald! Deze keer bestaat het Mission Possible team uit Martin Boeije en Henk Bolhuis. Er zal worden gereden met een Ford Ranger 3.2 van Hoveniersbedrijf 'De Wilde Appel'.

Martin komt uit Middelburg, woont in Waalwijk en is werkzaam als directeur Investments bij ABN-Amro MeesPierson in Rotterdam en dit wordt zijn achtste ScanCoveryTrial.

Henk komt uit Uithuizen en is eigenaar van hoveniersbedrijf 'De Wilde Appel'. En dit wordt zijn tweede ScanCoveryTrial. Allebei dragen ze het werk van Mission Possible een warm hart toe.

Team Mission Possible I klik op de afbeelding voor een vergroting

Mission Possible is blij met hun deelname want dit is een mooie manier om het werk van Mission Possible onder de aandacht van een groter publiek te brengen. En alle kosten zoals inschrijving en brandstof worden door het deelnemende team zelf betaald.

Net als vorig jaar staat onze deelname in het teken van het Babybox project van Mission Possible. Het babybox project van Mission Possible is een geweldige manier om moeder en kind exact die hulp te geven die ze nodig hebben. De Babybox dozen worden uitgedeeld in Bulgarije en Rusland. In Rusland zijn de ontvangers vooral jonge moeders die zijn opgegroeid in een weeshuis of in een gebroken gezin. Zij hebben nauwelijks voorlichting gehad. In Bulgarije gaat het vooral om Roma-vrouwen die vaak al op erg jonge leeftijd voor de eerste keer moeder zijn geworden.

Zaterdag 24 november had de organisatie voor alle deelnemende teams; maar liefst 88, een Experience Day georganiseerd. Wij waren deze dag te gast bij het Louwman museum in Den Haag.

Brooke 25/30 HP Swan CarLanchester 28-HP Landaulette

De ochtend stond in het teken van informatievoorziening. Hoe bereid je je voor op een tocht van ruim 7.000 km waarvan het grootste gedeelte onder zware winterse omstandigheden? We kregen tips over winterbanden, wat doen te doen bij aanrijdingen met rendier (in Lapland in groten getale aanwezig) of eland. En we werden gewaarschuwd voor de boetes voor snelheidsovertredingen.

Daarna was er een uitgebreide uitleg over het wedstrijdsysteem. Per dag heb je een aantal etappes die d.m.v. coördinaten worden doorgegeven. Via twee navigatiesystemen moet de rijtijd worden berekend. Het gaat erom dat je de etappe zo nauwkeurig mogelijk rijdt d.w.z volgens een tijd die door de organisatie van tevoren is bepaald. Elke minuut te langzaam levert 1 strafpunt op en elke minuut te snel 2 strafpunten.

Uitleg-1    Uitleg

Daarnaast zijn er verschillende klassementsproeven zoals Pijlen Kortste Route, Grensbenadering en Ingetekende lijn. Hierbij is het zaak dat je de door de organisatie bepaalde route op de kortst mogelijke manier aflegt. Daarbij moet je in de juiste volgorde letters noteren die langs de route zijn aangebracht. En deze editie kent een nieuwe navigatieproef waarbij gebruik wordt gemaakt van een kompas.

KortsteRoute

’s Middags werd de groep opgedeeld. Er waren twee activiteiten: een bezoek aan het Louwman museum met de oudste privécollectie automobielen ter wereld. En het rijden van een aantal navigatieproeven die door de organisatie waren uitgezet in het Westland ten zuiden van Den Haag.

En die zijn belangrijk want de uitslag bepaalt niet alleen de startvolgorde op donderdag 3 januari maar de punten die je vandaag hebt verdiend tellen ook mee in het algemeen klassement!

Martin en Henk hebben de lat hoog gelegd: ze hadden vooraf aangegeven dat ze mee gaan doen voor de prijzen. En dat hebben ze op deze Experience Dag  bewezen:

Met slecht 3 punten verschil (1 letter) zijn ze 2e geworden! Een uitstekend resultaat!

Nog 39 dagen! Team Mission Possible is er klaar voor. De spijkerbanden zijn besteld. Er wordt nog een Geotrack systeem in de auto geïnstalleerd. Hiermee zijn we tijdens de ScanCoveryTrial live te volgen via de website scanct.nl. In de auto komt ook een dashboardcamera. We proberen regelmatig een filmpje op onze reisblog te plaatsen van de mooie gedeeltes van onze route. En we hebben een Facebook pagina. Blijf ons volgen!

1. Sander Albers:
    24 november 2018
    Lekker gedaan jongens!
    Wij waren er niet bij en moeten dus onderaan beginnen hahaha
  2. Bert:
    25 november 2018