We zijn gestart!!!

2 januari 2016 - Hirtshals, Denemarken

De start We zijn vertrokken om 09:16 vanuit Enschede met een vertraging van 30 minuten. We werden onverwachts opgewacht door 2 supporters (Bert Jansen en Auke Alkema uit Uithuizen) die ons hartelijk uitzwaaiden! Leuke verrassing. Als eerste werden we getrakteerd op een klassementsproef waarbij we de kortste route langs een aantal pijlen op de kaart moesten afleggen. Bleek een aardig uitdaging waarbij menig bospad tevergeefs werd verkend. Hierdoor verloren we wel kostbare tijd, maar naar we menen hebben we wel bijna alle “bordjes” (letters langs de route die je moet noteren op je scorekaart) daardoor gezien. Dus dit kan weer compenseren met de verloren tijd. We zullen zien. Daarnaast moesten er een aantal uiteenlopende vragen worden beantwoord: het herkennen van oude auto’s, een rekensom over Denemarken, een fotopuzzle en het herkennen van auto- emblemen. Bij dit soort opgave’s laten we ons bijstaan door een kleine groep fanatieke autokenners die ons meteen perfect hebben geholpen: hulde aan onze Backoffice! De 2 etappe was een spannende. Onder motto “zonder bluf is het leven duf”, startten we met een indicatie van nog 160 km tot een lege tank, een etappe van dezelfde afstand. Toen uiteindelijk drie liggende streepjes aangaven dat we nu toch echt in de reserve terecht waren gekomen moesten we nog 20 km tot het tankstation. Gelukkig was het tankstation open….. Helaas was het erg erg druk, waardoor we heel veel kostbare tijd verloren. Etappe 3 hebben we gelukkig foutloos gereden: 0 strafpunten! De etappes 4 en 5 maakte duidelijk dat we Noord in plaats van Oost gingen, dus een oversteek naar Zweden of Noorwegen lonkte. De 2e klassementsproef kon helaas vanwege een tijdelijke wegafsluiting niet worden gehouden. Het laatste coördinaat maakte aan alle onzekerheid een eind: we gingen naar Hirtshals voor een overtocht met Fjord Line naar Bergen (Noorwegen)! Afvaart 20:45, aankomst Bergen 12:30uur Leuke bijzonderheid is dat wij ruim 20 jaar geleden voor het eerst samen een trip maakten naar Oslo; ook toen namen de ferry vanuit Hirtshals.

1. Roeliwijngaard:
    2 januari 2016
    Zet m op .... gaat gord niet?
  2. Nico & Ditha:
    3 januari 2016