Welkom op onze reisblog!

30 september 2015

Welkom op onze reisblog bij Reislogger! Wij gaan deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van onze deelname aan de ScanCoveryTrial met als bestemming de Noordkaap.

De ScanCoveryTrial is een autotoertocht die in 8 dagen tijd kris kras door Scandinavië gaat. Ruim 7.500 kilometer onder omstandigheden met veel sneeuw, ijs en temperaturen die kunnen dalen tot wel minus 40 graden Celsius. Strikte naleving van de verkeersregels zijn van essentieel belang voor het wedstrijdelement. Er doen zo’n 75 teams mee, waarbij elk team individueel en per etappe op GPS-coördinaten een ideale tijd moet rijden. Vooraf is niet bekend hoe de route loopt. Wel is bekend dat deze editie van de ScanCoveryTrial de Noordkaap aan zal doen.

Met een Volvo XC 90, beschikbaar gesteld door Volvo dealer van Roosmalen uit Waalwijk, gaan wij deze uitdaging aan. Dat wordt één groot avontuur waar we ontzettend veel zin in hebben! Maar we doen het niet alleen voor het avontuur!

Wij rijden voor het goede doel: Mission Possible, een organisatie die zich o.a. richt op probleemgezinnen in Rusland. Het project wat wij ondersteunen vindt plaats in de stad Oefa. Dat richt zich vooral op tienermoeders, meestal meiden die zijn opgegroeid in een gebroken gezin en/of staatweeshuis. Zij zijn om uiteenlopende redenen niet in staat om goed voor hun kinderen te zorgen. Daardoor lopen zij gevar de voogdij over hun kinderen te verliezen. Mission Possible wil dat voorkomen. Daarom hebben zij een opvangplek in Oefa. Waar deze jonge moeders leren hoe ze hun kinderen moeten opvoeden en waar ze worden voorbereid op een zelfstandig bestaan.

Wordt ook donateur van Mission Possible! Dat kan met een eenmalige gift. Of wordt vaste donateur en geef periodiek. Voor 10,- kan de opvang van één tienermoeder voor één dag onderdak en hulp bieden.

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst!

1. Reislogger:
    30 september 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!